miercuri, 17 ianuarie 2018

Malta - Mdina si Rabat

Dupa ce am vizitat capitala Valletta, ne-am gandit ca ar fi interesant de vazut si fosta capitala a insulei Malta, din antichitate pana in perioada medievala: Mdina. Din Sliema, unde am fost cazati, poti ajunge direct cu autobuzul 202, platind doar 1.5 euro si aproximativ o ora din timpul tau, timp in care poti admira mai multe sate si orasele din centrul insulei.
Inainte sa pasim in vechea cetate fortificata, ne-a atras atentia poarta principala cu ajutorul careia iti poti usor imagina ca, odata intrat, te-ai intors in timp cu sute de ani in urma.

Iar senzatia de intoarcere in timp va continua daca o iei la pas pe stradutele inguste incarcate de istorie. Cetatea Mdina mai este numita si "The Silent City", fiind locuita doar de cateva sute de oameni, dintre care nu am reusit sa vedem prea multi.



Ne-am continuat plimbarea printre zidurile cetatii admirand arhitectura cladirilor, balconasele si usile colorate, specifice Maltei, care ne-au fermecat.





Te poti plimba prin cetate si cu trasura, dar preturile sunt destul de mari, iar cetatea nu este foarte mare, o poti parcurge usor la pas.


Ziua in care am ales sa vizitam Mdina a fost, pentru noi, una din cele 2 zile (din 8) in care ne-am gandit serios daca alegerea vacantei in Malta, in decembrie, a fost o idee buna sau nu. Vantul puternic si hainele noastre de primavara ne-au facut sa resimtim neplacut temperatura de 10-12 grade. Partea buna a fost ca ne-am putut adaposti pe stradute inguste, in toate magazinele de suveniruri care ne-au iesit in cale (maltezii se mandresc cu produsele facute pe insula din argint sau sticla), si chiar in doua catedrale cu arhitectura si decoruri care nu au cum sa treaca neobservate.


Pentru a ajunge din Mdina in Rabat nu a trebuit decat sa iesim pe poarta cetatii. Acolo am continuat plimbarea tot pe stradute inguste, unde am gasit numeroase motive sa ne oprim pentru a face cate o poza. 

Dupa vizitarea cetatii medievale Mdina, am vrut sa ne mai intoarcem in timp, pana in antichitate, si am vizitat Catacombele Sf. Paul.  Biletul a costat 5 Euro si ne-a permis accesul la morminte subterane crestine, evreiesti sau pagane. La intrarea in complexul arheologic eram informati printr-un afis ca biletul este valabil doar pentru Catacombele Sf. Paul (in Rabat fiind mai multe catacombe care puteau fi vizitate). Atunci cand am crezut ca am terminat de vizitat, am avut parte de o surpriza placuta: peste strada mai era o zona care adapostea alte catacombe din acelasi complex. 



Un comentariu: