miercuri, 24 ianuarie 2018

Malta - satul pescaresc Marsaxlokk

Dupa ce am vizitat cateva orasele din Malta, am hotarat sa vedem si satele care atrag cei mai multi tustisti de pe insula: Marsaxlokk si satul lui Poppeye. Desi distanta dintre ele nu este foarte mare, aproximativ 25 km, si teoretic ar putea fi vizitate in aceeasi zi, in realitate pentru a ajunge de la o locatie la alta trebuie traversata toata insula, pierzand mult timp in trafic. Noi am ales sa le vizitam in zile diferite. In ambele am avut noroc de vreme frumoasa si ne-am relaxat sub razele soarelui. In articolul acesta va vom povesti despre Marsaxlokk, iar despre satul lui Popeye in urmatoarea postare.

Marsaxlokk 

Pentru a ajunge in Marsaxlokk, noi am plecat din Sliema, unde eram cazati, si am schimbat autobuzul in Valletta. Din Valletta in Marsaxlokk poti ajunge cu autobuzele 81 sau 85. Poti folosi acelasi bilet de 1.5 euro, valabil 2 ore, cu care te deplasezi din zona in care esti cazat si pana la statia principala de autobuze din Valletta. In Marsaxlokk autobuzul te lasa chiar langa Marea Mediterana.

Marsaxlokk este un sat de pescari situat in sud-estul insulei, de aici provenind si numele. Marsa se traduce prin port, iar Xlokk inseamna sud-est. In acest port sunt ancorate faimoasele barcute viu colorate ale pescarilor numite "luzzu". O alta caracteristica specifica barcutelor este faptul ca au desenat in partea din fata ochiul lui Osiris cu scopul de a-i proteja pe pescari in timp ce se afla pe mare.

Te poti plimba pe malul apei admirand marea si barcutele, dar si cladirile vechi cu arhitectura de influenta araba insirate de-a lungul drumului principal dar si pe celalate stradute din sat.
Fiind perioada sarbatorilor, ne-a atras atentia si biserica satului decorata in spiritul Craciunului.

Dupa cei ai obosit plimbandu-te, te poti aseza la una dintre numeroasele terase ale restaurantelor de pe malul marii unde poti savura peste sau fructe de mare proaspete. Unii dintre proprietarii de restaurante se mandresc ca le-au pescuit chiar ei sau membrii ai familiilor lor. Acesta este si unul dintre motivele pentru care foarte multi turisti aleg sa viziteze Marsaxlokk. Preturile incep de la 10 euro de persoana daca alegi sa mananci doar peste, dar exista numeroase oferte de platouri pe care le poti personaliza. Noi am ales, pentru 25 euro, un platou pentru 2 persoane care continea 3 fileuri de peste, caracatita, creveti si inele de calamar, dar si cartofi prajiti si salata. Am profitat si de oferta restaurantului de a personaliza meniul si am schimbat un fileu de peste cu "cateva midii" dar am primit o portie mai generoasa decat ne asteptam. Din pacate, nu ne-am gandit sa facem poze decat atunci cand nu mai aveam la ce ☺

Artistii locali au vrut sa atraga atentia turistilor ca "Toti zambim in aceeasi limba".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu